人力飛行機探訪記

鳥人間はじめ人力飛行機を見てきた記録をアーカイブ

FLYER Nov 2019 PDF公開

イギリスの航空雑誌FLYERに掲載されたAirglowの特集記事がBHPFCのサイト上で公開されています。

 

英語文献を読むのが億劫という方もいることでしょう。

そこで個人的に印象に残ったポイントを抜粋して紹介します。

 

 

P.1 人力飛行機を始めたきっかけ

Sheltering from horizontal rain in the outer Hebrides whilst on a cycling trip, a few minutes browsing Facebook found me reading a post asking for cyclist/pilots to take part in a competition.

筆者の方が人力飛行機に関わるようになったきっかけはFacebookパイロット募集の投稿を見たのがきっかけとのこと。

SNS広報って大切!

 

P.3 離陸出力

Weight is everything in the HPA world. I even take off my watch and belt before each flight, that’s another 200 grams, or about one watt saved. Likewise, a pee behind a tree before flight can save you around two watts. Take-off power required at my weight is around 400 watts. To put these power figures in perspective Chris Froome, (four-time Tour de France winner) puts out around 400 watts in a long climb, but this is for an hour or more, we only have to manage a few seconds!

Chris’ breakaway power can exceed 700 watts. At 75kg I’m one of the heaviest pilots in the competition. The absolute maximum weight in Airglow is 80, but most of the competitors are sub-70. Any pilot over that soon discovers that any extra weight comes with a price.

パイロット体重75kgで離陸出力400W。"Weight is everything in the HPA world." (人力飛行機は重さが全て)とあるけれど、むしろパワーが全てでは?

 

P.3 テールパイプのメモ

f:id:deciliterai:20210612211225p:plain

Masking tape note records trim, pitch and seat positions against pilots’ initials

Airglowは複数人のパイロットが所属しており、様々な体格のパイロットを乗せられる機体です。

故にシート位置を変えられる構造になっている様子。

 

P.6 機体諸元

Price: Priceless! 

その通りとしか言いようがない

 

 

リンク

BHPFC | British Human Powered Flying Club

トップページの"Flyer magazine article”からpdfを見ることができます

 

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raihpa.hateblo.jp

FLYERのアプリ経由で購入した際の紹介です。

電子書籍版にはpdfに掲載されていない写真も載っていました!

 

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